Demissionair minister Jan Kees de Jager bezoekt Ameland

foto12

De Amelander aftrapt voor de verkiezingscampagne 2012 komt voor rekening van het CDA. De partij heeft demissionair minister Jan Kees de Jager en de jonge talentvolle Friese CDA kandidaten Sander de Rouwe en Harry van der Molen, naar het eiland gehaald.

In het kader van de campagne voor de landelijke verkiezingen op 12 september werd een werkbezoek afgelegd en gingen ze in gesprek met de kiezers.

Het programma startte om 14.30 uur bij de vernieuwde strandovergang in Buren. De opwaardering van de strandovergang is mede tot stand gekomen door financiële bijdragen van de EU, de NAM, gemeente Ameland en Recreatieoord Klein Vaarwater. Om 15.15 uur werd een bedrijfsbezoek gebracht aan Recreatieoord Klein Vaarwater. Klein Vaarwater is op Ameland een van de grotere werkgevers en een aansprekend voorbeeld van een goed functionerende coöperatie van eilander bewoners.

Vanaf 16.00 uur was er een levendige discussie met Jan Kees de Jager en Harry van der Molen op het terras van het Van Heeckeren in Nes. Stellingen werden verdedigd en vragen vanuit het publiek beantwoord. Sander de Rouwe trad op als gespreksleider.

De muzikale invulling werd verzorgd door de populaire Amelander band ‘Abnormaal’